Goede oplossing voor senioren met kapotte lift
10 oktober 2016 - In een seniorencomplex aan de E. Pankhurststraat in Amsterdam Zuidoost was de lift al 2,5 maand buiten werking. De verhuurder had als noodvoorziening op elke verdieping een traplift geplaatst. Voor de seniorenbewoners werd deze noodvoorziening als fysiek te zwaar beschouwd. De bewonerscommissie bereikte samen met het Wijksteunpunt Wonen een goede andere oplossing. De traplift was vooral voor bewoners die met hun boodschappen naar hun woning moesten niet voldoende. Vervolgens bleken ook nog eens twee trapliften niet te werken. Bewoners namen hierover meerdere malen contact met de verhuurder op, maar kregen geen duidelijke termijn te horen over wanneer de liften weer in werking zouden zijn. De bewoners voelden zich door de verhuurder niet meer serieus genomen, waarna de bewonerscommissie Nieuw Gerenstein het Wijksteunpunt Wonen heeft benaderd om in deze kwestie te bemiddelen. Tijdens deze bemiddeling is met de verhuurder een compromis gesloten over een vergoeding voor de bewoners. Per huishouden krijgen bewoners een onkostenvergoeding om een boodschappendienst of hulp in te kunnen schakelen. De bewonerscommissie is tevreden met dit resultaat. De bewonerscommissie en een bewoner zeggen hierover het volgende: “Ik ben 100% tevreden over hoe alles is gegaan met behulp van het steunpunt. Nadat het steunpunt is ingeschakeld zijn er snel stappen door de verhuurder genomen. Het Wijksteunpunt Wonen heeft goed werk geleverd” ( mevrouw Vliese 5 oktober 2016) “Wijksteunpunt Wonen doet het veel beter dan de afgelopen jaren contact is openlijk en kort. Er is regelmatig terugkoppeling en ik ben tevreden over hoe zaken te lopen. De ervaring van nu is heel goed” (bewonerscommissie Nieuw Gerenstein mevrouw Penig 10 oktober 2016) Een Tip Ervaart u ook regelmatig storing aan uw lift? Volg dit stappenplan
Artikel delen: