Gebreken in de woning? Aanpakken!
19 april 2018 - Mankeert er iets aan het onderhoud in de woning of aan het pand? Dan is het nu tijd er iets aan te doen. Zorg dat de verhuurder de klachten kent als een woning huurt. Schakel bij gebreken aan de gezamenlijke delen van het pand de VvE in als u eigenaar bewoner bent. In beide gevallen is het belangrijk dat de klachten schriftelijk (kan ook per mail) gemeld zijn. Doe dat zo nauwkeurig mogelijk, dat maakt het makkelijker er iets aan te doen. Gebeurt er niets, vraag dan advies bij !WOON. Voor huurders is er een laagdrempelige procedure bij de Huurcommissie. Die kan bij ernstige gebreken de huur flink verlagen tot deze verholpen zijn. Ook kan in de tussentijd geen huurverhoging berekend worden. Als gebreken spoedeisend zijn kan een gang naar de rechter uitkomst bieden. Ook daarbij kan !WOON u helpen. Mocht dat niet voldoende opleveren dan kunt u ook de gemeente om advies vragen. De gemeente ziet toe op de veiligheid van gebouwen en bewoners. U kunt zich dan wenden tot het digitale meldpunt woningcheck. Iemand van de gemeente neemt dan contact met u op. Meer informatie over onderhoud en vele andere nuttige informatie en tips vindt u in het WOON Magazine dat eind april ook huis aan huis bezorgd wordt in heel Amsterdam.
Artikel delen: