Verhuurder Camelot in opspraak wegens hoge kosten

02 oktober 2018

Verhuurder Camelot is in opspraak. De voormalig leegstandbeheerder legt zich nu toe op verbouwen en verhuren van lege kantoren. Studenten en andere starters op de woningmarkt betalen hoge bedragen en discutabele servicekosten. In de Rijkswijkstraat in Amsterdam Nieuw-West lopen inmiddels 150 zaken bij de Huurcommissie. Ook heeft een groep huurders het bedrijf gedagvaard om de kosten voor de website ‘MyCastle’ aan te vechten. De handelswijze van Camelot is niet alleen in Amsterdam omstreden. “Verhuurder van containerwoningen onder vuur vanwege torenhoge kosten” kopte de Stentor op 17 september over een project in Deventer. Dat was twee dagen nadat de Tubantia over Enschede schreef: “UT student uitgekleed door kamerverhuurder” Dat bericht leidde tot kamervragen aan minister Ollongren.

Procedures in de Rijswijkstraat

Het complex van Camelot in de Rijswijkstraat, met 229 units, is goed voor meer dan 150 gestarte procedures bij de Huurcommissie*. Het bedrijf blijft te hoge kosten berekenen, ook al heeft Camelot eerdere procedures over de servicekosten verloren. Hetzelfde probleem speelt in een ander pand in Nieuw-West. De hoge servicekosten zijn een cash machine voor Camelot, omdat het gros van de huurders nog geen procedure bij de Huurcommissie heeft gestart. !WOON probeert daar iets aan te doen en het goede nieuws is dat steeds meer huurders de weg naar ons weten te vinden. We adviseren huurders van Camelot  om contact met ons op te nemen en de servicekosten te laten controleren. Onterecht betaalde servicekosten kunnen nog teruggevorderd worden over 2016 en 2017. Het kan per huurder zomaar 40 tot 50 euro per maand schelen.

* Sommige huurders hebben procedures voor meerdere jaren lopen tegen Camelot. Voor elk jaar dient een aparte procedure gevoerd te worden. Een aantal huurders heeft ook de aanvangshuur ter discussie gesteld.

Artikel delen:

!WOON