Driekwart van de VvE’s ontevreden over VvE-beheerder
21 juli 2023 - Deze week publiceerde Vereniging Eigen Huis de eerste bevindingen van het in februari geopende meldpunt over beheerders van Verenigingen van Eigenaren (VvE). De resultaten laten een treurig beeld zien: 76% van de ruim 500 respondenten is ontevreden over hun beheerder. Verreweg de meeste klachten gaan over communicatie. Een VvE heeft altijd een bestuur, maar soms ook een externe beheerder. Dit is niet verplicht, maar gebeurt vaak. Zeker bij grote VvE’s. Een beheerder is een bedrijf en wordt door de VvE ingehuurd om werkzaamheden voor en namens de VvE uit te voeren. Denk aan de administratie en/of de financiën, maar ook aan (technische) ondersteuning tijdens grote onderhoudswerkzaamheden of het opstellen van een MJOP. De meeste meldingen die Vereniging Eigen Huis ontving gaan over slechte communicatie, ondermaatste tijdbesteding en gebrek aan kennis bij de beheerder. Bekijk de factsheet met de uitkomsten resultaten hier. ‘Goede beheerders geven hun klanten wel aandacht, communiceren voldoende en bieden goede diensten op het gebied van onderhoud, administratie en het organiseren van vergaderingen’ vertelt Cindy Kremer, directeur van Vereniging Eigen Huis in het persbericht over de bevindingen van het meldpunt. !WOON onderstreept deze verklaring. Het is belangrijk dat u als VvE zich gehoord én gezien voelt. Helaas is er geen database met ‘goede beheerders’. Wij adviseren u om in contact te treden met VvE’s in de buurt. Hebben zij een beheerder? Zijn zij tevreden? Waarover wel en waarover niet? En sluit dit aan bij jullie wensen en verwachtingen? Wilt u uw ervaring delen over uw VvE-beheerder? Vereniging Eigen Huis is nog steeds op zoek naar positieve en negatieve verhalen. Klik hier om uw ervaring te delen.Communicatie
Op zoek naar een beheerder?
Klachten melden
Artikel delen: