Nieuws

Camelot betaalt huurders geld MyCastle terug

06 mei 2019

Huurders van Camelot krijgen het geld dat ze betaalden voor toegang tot de website MyCastle terug. Een aantal mensen kregen hierover bericht van de verhuurder. Of de teruggave ook geldt voor alle andere huurders is nog niet bekend. Wie dus nog geen bericht van Camelot heeft kan beter even navraag doen. Begin 2018 ontdekte !WOON […]

> Lees verder

Voortaan warme voeten in de Madurastraat

02 mei 2019

Woon je op de begane grond en is de vloer niet goed geïsoleerd? Dan heb je al snel koude voeten. Natuurlijk helpen vloerkleden en een paar goede pantoffels, maar nóg beter is het de vloer te isoleren. Als huurder doe je dat niet zomaar even zelf. Een huurder uit de Madurastraat in Oost kreeg vorige […]

> Lees verder

Huurverlaging in voormalig kantoor

29 april 2019

Lianne (29) woont sinds 2015 in een kleine studio in een voormalig kantoor in de Amsterdamse Hoofddorppleinbuurt. Ze begon ze met een huur van € 570 per maand, plus eenmalig een borg en administratiekosten. “Heel veel geld voor zo’n hokje”, concludeert ze lachend. Al vrij snel besloot ze samen met 77 buren bezwaar te maken […]

> Lees verder

Servicekosten terugbetaald bij gemeubileerde verhuur

26 april 2019

Servicekosten zijn een voorschot en jaarlijks hoort een afrekening te volgen. Dat geldt ook bij gemeubileerde verhuur. Een huurster op de Sparrenweg in Amsterdam Oost bereikte daar onlangs een mooi resultaat mee. Naast € 1150 huur betaalde ze elke maand ook € 550 servicekosten. Daar bovenop betaalt ze zelf gas, water en licht. Die servicekosten […]

> Lees verder

Infograhic over huurverhoging en huurtoeslag in 2019

25 april 2019

Voor wie van schema’s en plaatjes houdt hebben we de belangrijkste cijfers over huurverhoging, huurtoeslag en toewijzen van sociale huurwoningen in 2019 weergegeven in een infographic. Na de huurverhogingscheck om snel te zien of bezwaar kans maakt, het !WOONMagazine om bewoners te informeren en een informatieblad waarin we het beleid […]

> Lees verder

Huurverhoging 2019 bij de Amsterdamse woningcorporaties

24 april 2019

De gemiddelde huur over het hele sociale bezit van een corporatie mag dit jaar met 2,6% stijgen. Daarmee rekenen de sociale verhuurders gemiddeld minder dan  particuliere verhuurders, die al snel 4,1% vragen. Toch stijgt ook bij corporaties de huur voor veel mensen sneller dan het inkomen. Individuele huurders kunnen  verhogingen tot 4,1% en bij de […]

> Lees verder

Het WOON Magazine 2019 is uit!

23 april 2019

Eind april ontvangen bijna alle huurders de aanzegging tot huurverhoging. Daarom verspreiden we vanaf 23 april het !WOON Magazine in een groot deel van Amsterdam. Dit handige blad bevat praktische informatie over de huurverhoging, onderhoud, servicekosten en energiebesparing. Ook staan we stil bij de werking van en ons aanbod voor Verenigingen van Eigenaren en veiligheid […]

> Lees verder

Scootmobiel stallen in gemeenschappelijke ruimte

19 april 2019

De scootmobiel is niet meer weg te denken uit ons Nederlandse straatbeeld. Eenmaal thuis moeten die apparaten ook ergens worden gestald en opgeladen. In huis of in de berging is niet altijd plaats. Mag een scootmobiel dan in een gemeenschappelijke ruimte van het pand worden gestald? En hoe moet een VvE hiermee omgaan? […]

> Lees verder

Huurverhoging? Doe de check!

18 april 2019

In de laatste week van april ontvingen bijna alle huurders een voorstel om de huur te verhogen. In Amsterdam zijn dat circa 300.000 huishoudens. De huur kan stijgen met 4,1% en voor hogere inkomens zelfs 5,6%. Daarmee stijgen veel huren een stuk sneller dan de inflatie van 1,7%. Woningcorporaties vragen vaak iets minder huurverhoging: de […]

> Lees verder
rivierenhuis opknapbeurt

Bewoners en corporatie vernieuwen samen het Rivierenhuis

16 april 2019

Eigen Haard en de bewoners van Het  Rivierenhuis gaan samen een plan ontwikkelen voor vernieuwing van deze galerijflat aan de President Kennedylaan in Amsterdam.  De woningcorporatie overlegt regelmatig  met de bewonerscommissie.  Naar aanleiding van vragen en klachten van bewoners over het onderhoud gaat de verhuurder nu om tafel met alle bewoners. Doel is te kijken […]

> Lees verder

!WOON