Nieuws

Change= zaait onrust bij huurders in Nieuw-West

01 juli 2021

Verhuurder Change= heeft met een mail grote onrust veroorzaakt bij huurders van hun pand  in Amsterdam Nieuw-West. Zonder onderbouwing ontvingen zij een herziene factuur over het jaar 2018. Daarin zijn de kosten uit de dienstenovereenkomst met Change= opgeteld bij de servicekosten die aan de verhuurder betaald zijn. Het eindbedrag komt soms nog hoger uit dan […]

> Lees verder

Change= brengt dienstenkosten niet meer in rekening

30 juni 2021

De 1100 huurders van Change= in Amsterdam Nieuw-West en Zuidoost hebben bericht ontvangen dat zij in juli geen rekening krijgen voor het aanvullende dienstenpakket. Alleen overeengekomen optionele zaken als scooter parkeerplaats, gastenpas of TV pakket worden nog gefactureerd. Dat scheelt € 97 per bewoner per maand in Nieuw-West en € 118 in Zuidoost. De oorzaak […]

> Lees verder

Een VvE besluit op de trap is vragen om problemen

29 juni 2021

Vooral bij kleine VvE’s kan het verleidelijk zijn om niet altijd via de formele route tot een besluit te komen. Denk bijvoorbeeld aan een VvE van twee appartementseigenaren, die elkaar tegenkomen op de trap onderweg naar werk of de supermarkt. Het lijkt dan makkelijk om, zonder formeel vergaderbesluit, even snel met elkaar af te spreken […]

> Lees verder

Rechter verklaart extra kosten bij Change= ongeldig

21 juni 2021

Huurders van Change= hebben een grote overwinning geboekt bij de rechter. De zogenaamde dienstenovereenkomst die zij naast de huurovereenkomst moesten afsluiten is niet rechtsgeldig. Dat heeft de kantonrechter in Amsterdam bepaald in een zaak die de bewoners met hulp van !WOON hebben aangespannen.De bewoners van de panden in Nieuw-West en Zuidoost krijgen de € 74 […]

> Lees verder

Wat doen jullie precies in de ontwikkelbuurten?

03 juni 2021

Ons Team Ontwikkelbuurten werkt in Amsterdam Noord, Zuidoost en Nieuw-West. Regelmatig krijgen wij de vraag wat onze ondersteuning precies inhoudt. Dat kan heel verschillend zijn, van advies tot praktische ondersteuning. Juist omdat we maatwerk leveren en een breed aanbod aan adviezen, praktische hulp en trainingen voor bewoners bieden, is het lastig dit in één zin […]

> Lees verder

Camelot belooft beterschap en lagere kosten

26 mei 2021

Verhuurder Camelot gaat haar beleid herzien. Onlangs bespraken !WOON en SP raadslid Erik Flentge klachten van huurders met de directie van het bedrijf. Patricia Ghering, de nieuwe directeur, laat nu in een brief aan de bewoners weten: “Na gesprekken met diverse huurders, huurdersbelangenorganisaties, gemeenten en universiteiten zijn we tot de conclusie gekomen dat we onze […]

> Lees verder

Hoe Buurtplatform Van Deyssel rellen kon voorkomen

18 mei 2021

We blikken terug op het moment waarop Buurtplatform Van Deyssel samen met bewoners en buurtpartners in actie kwam om rellen rondom de invoering van de avondklok te voorkomen. In het weekend van 23 januari kwamen er bij het buurtplatform berichten binnen dat er mogelijke rellen in de avond zouden komen. Hoe ging het platform vervolgens […]

> Lees verder

Na 6,5 jaar procederen staat de huurprijs definitief vast

07 april 2021

De langst slepende rechtszaak in onze praktijk heeft toch nog een staart gekregen. Afgelopen week wees het Amsterdamse Gerechtshof definitief een beroep van verhuurder Clever Real Estate af. Daarmee is 6,5 jaar na de toetsing van de huurprijs door de eerste bewoners eindelijk de aanvangshuurprijs definitief duidelijk in een pand op de Rijswijkstraat. Gelukkig is […]

> Lees verder

Bijna 100 procedures over servicekosten bij Change=

06 april 2021

Begin april zijn bij de Huurcommissie 96 procedures opgestart over de servicekosten die eigenaar PEC Persimmon berekent voor een pand in Zuidoost. De bewoners zijn ontevreden over de afrekening, de onduidelijke kosten en de vaak gebrekkige service. Ondanks vragen is de verhuurder niet met verduidelijking gekomen. Naast de discussie over de servicekosten lopen er ook […]

> Lees verder

Camelot belooft beterschap: wij zijn benieuwd

22 maart 2021

Afgelopen week spraken we met de directie van Camelot. Het bedrijf kwam de afgelopen tijd slecht in het nieuws. Wij kennen deze verhuurder van te hoge servicekosten plus aanvullende bedragen voor MyCastle en schoonmaakkosten. Daar schrijven we over, ook bij andere verhuurders als het daar fout gaat. “Niet eerlijk”, vindt Camelot. “Er gaan dingen niet […]

> Lees verder

!WOON