Nieuws
Verhuurder Camelot gaat haar beleid herzien. Onlangs bespraken !WOON en SP raadslid Erik Flentge klachten van huurders met de directie van het bedrijf. Patricia Ghering, de nieuwe directeur, laat nu in een brief aan de bewoners weten: “Na gesprekken met diverse huurders, huurdersbelangenorganisaties, gemeenten en universiteiten zijn we tot de conclusie gekomen dat we onze […]
> Lees verderWe blikken terug op het moment waarop Buurtplatform Van Deyssel samen met bewoners en buurtpartners in actie kwam om rellen rondom de invoering van de avondklok te voorkomen. In het weekend van 23 januari kwamen er bij het buurtplatform berichten binnen dat er mogelijke rellen in de avond zouden komen. Hoe ging het platform vervolgens […]
> Lees verderDe langst slepende rechtszaak in onze praktijk heeft toch nog een staart gekregen. Afgelopen week wees het Amsterdamse Gerechtshof definitief een beroep van verhuurder Clever Real Estate af. Daarmee is 6,5 jaar na de toetsing van de huurprijs door de eerste bewoners eindelijk de aanvangshuurprijs definitief duidelijk in een pand op de Rijswijkstraat. Gelukkig is […]
> Lees verderBegin april zijn bij de Huurcommissie 96 procedures opgestart over de servicekosten die eigenaar PEC Persimmon berekent voor een pand in Zuidoost. De bewoners zijn ontevreden over de afrekening, de onduidelijke kosten en de vaak gebrekkige service. Ondanks vragen is de verhuurder niet met verduidelijking gekomen. Naast de discussie over de servicekosten lopen er ook […]
> Lees verderAfgelopen week spraken we met de directie van Camelot. Het bedrijf kwam de afgelopen tijd slecht in het nieuws. Wij kennen deze verhuurder van te hoge servicekosten plus aanvullende bedragen voor MyCastle en schoonmaakkosten. Daar schrijven we over, ook bij andere verhuurders als het daar fout gaat. “Niet eerlijk”, vindt Camelot. “Er gaan dingen niet […]
> Lees verderDe in het hele land actieve verhuurder Camelot kwam onlangs behoorlijk negatief in beeld. Het NRC schreef een uitvoerige reportage en de branche-organisatie van leegstandsbeheerders schortte daarna zelfs het lidmaatschap op. Als reactie startte Camelot een charme offensief en belooft beterschap. In Amsterdam is daar nog weinig van te merken. Sterker nog, het bericht dat […]
> Lees verderHuurders van een pand aan de Rijswijkstraat in Amsterdam krijgen gemiddeld € 500 terug over de servicekosten die zij in 2017 betaalden. Dat blijkt uit een vijftigtal uitspraken die ze de afgelopen week ontvingen. De uitspraken zijn nog niet definitief, de verhuurder kan nog in verzet of beroep. De vraag is of dat zin heeft, […]
> Lees verder!WOON ontving een sommatie en dreiging met een schadeclaim van Camelot. Het bedrijf meent dat we hen door opzettelijk onjuiste berichtgeving een slechte naam hebben bezorgd. Verder zouden wij procedures indienen zonder machtiging van de betreffende huurder. Vrijwel direct nadat we de brief van de advocaat ontvingen konden we het ook lezen op de website […]
> Lees verderEen huurder uit Nieuw-West moet verhuizen, want zijn jaarcontract loopt af. Dat is extra jammer omdat de huur via een procedure bij de Huurcommissie flink is verlaagd. Als hij zijn borg terugvraagt krijgt hij van de verhuurder een leuke verrassing: een sommatie om een boete van € 19.125 te betalen. Hij zou zonder toestemming een […]
> Lees verderBrahim Bouzaiza vertelt hieronder over de successen, plannen en uitdagingen van het Buurtplatform Van Deyssel waar hij actief is. De komende tijd besteedt !WOON met een serie interviews extra aandacht aan de inzet van de actieve bewoners. Zij spelen een belangrijke rol in de Amsterdamse wijken, zeker ook in de ontwikkelbuurten waar de komende jaren […]
> Lees verder