Wie voldoende punten heeft opgebouwd of onder een voorrangsregeling valt kan reageren op corporatiewoningen via de website van Woningnet of de app DAK. Daarnaast is er een speciale website www.socialehuurwoningzoeken.nl, met alles over de in januari 2023 doorgevoerde wijzigingen. Niet iedereen slaagt er zelf in de weg te vinden. Daarom helpt !WOON mensen met uitleg en een aantal praktische handelingen.
Welke hulp kan !WOON WEL bieden?
- Uitleg hoe WoningNet werkt en waar moet je op letten bij het reageren op woningen
- Uitleg over verhuisregelingen, voorranglabels, wachtpunten, zoekpunten, situatiepunten en startpunten.
- Inschrijving bij WoningNet
- Instellen van het zoekprofiel op WoningNet
- Aangeleverde inkomensverklaring uploaden
- Wmo-beschikking indienen bij WoningNet
- Hulp en ondersteuning bij het zoeken en reageren op woningen;
- Hulp bieden bij verzenden van aangeleverde documenten naar corporatie bij acceptatie woning
- Doorverwijzen: intern en/of extern
Wat doen we NIET?
- !WOON beschikt niet over woningen en kan woningzoekenden niet sneller aan een woning helpen.
- Gezinnen die specifieke hulp nodig hebben vanwege lichamelijke/geestelijke beperkingen kunnen wij niet aan een woning helpen, hiervoor is hulp nodig van gespecialiseerde organisaties.
- Het aanvragen van situatiepunten of startpunten. Hiervoor kunt u in Amsterdam terecht bij het Buurtteam.
- Een DigiD aanmaken
- Documenten opvragen via DigiD
- Installeren van de Qii App
- E-mailadres aanmaken en beheren
- Internetbankieren/betaling WoningNet regelen (behalve instellen automatische incasso, aanvraag overschrijving)
- Aanvragen/afgeven huurtoeslag en woonkostentoeslag
- Aanvragen/afgeven Wmo-verhuiskostenindicatie en urgentie
- Mee naar bezichtiging woning
- Helpen met verhuizen
Onze spreekuren vindt u hier.
Artikel delen: